OSNOVNA PRAVILA AIRSOFT DRUŠTVA KRKAida
Vsak član Airsoft društva KRKAida je tudi član Športnega društva Krka Krška vas. Z včlanitvijo v društvo član sprejme status in druge akte društva.
Airsoft je zamišljen kot zabavna igra. Pravila so zasnovana, ne z namenom omejevati igralce, temveč za njihovo lastno varnost in zaščito ter užitek ob pošteni igri. Pri oblikovanju pravil smo poskušali biti kar se da realni in jih hkrati prilagoditi maksimalni varnosti igre ter željam igralcev.
Vse nove člane po petih spopadih oceni U.O. in odloči ali so primerni za včlanitev v klub. Za sprejem v klub mora na glasovanju o njegovem sprejemu dobiti večino vseh glasov članov sekcije za Airsoft.
Treningov in spopadov KRKAide se lahko udeležujejo samo polnoletni člani. VSAK IGRALEC IGRA NA LASTNO ODGOVORNOST. Pred prvim spopadom igralec podpiše " Izjavo o igranju na lastno odgovornost".
Od članov se pričakuje :
- da spoštujejo pravila kluba
- da vsaj 2x mesečno obiskujejo spopade, še posebej pa se udeležujejo domačih medklubskih srečanj.
- da imajo po koncu koledarskega leta vsaj 50 % udeležbo na spopadih.
- da poslušajo povelja nadrejenega v spopadu in jih izpolnjujejo po svojih najboljših močeh.
- da se znajo vživeti v vlogo, ki jo dobijo na začetku spopada, saj je ravno v tem čar Airsofta.
- da so kondicijsko pripravljeni na vsaj 3 urni intenzivni spopad
- da imajo vedno polne baterije za replike in PMR postajo, strelivo, vodo.
Če član ne doseže 50 % udeležbo na spopadih o njegove nadaljnjem članstvu odloča U.O.
Organi kluba in njihove funkcije so iste kot v statutu Š.D. Krka in so;
ZBOR ČLANOV;
ki ga sestavljajo vsi člani sekcije za Airsoft
UPRAVNI ODBOR;
Predsednik -
Član -
Član -
DISCIPLINSKA KOMISIJA;
Predsednik -
Član -
Član -
NADZORNI ODBOR;
Predsednik -
Član -
Član -
I. VARNOST
1. Zaščitna sredstva
Pri igri je obvezna uporaba zaščitnih očal (namenjenih airsoft igri) ali maske in maskirne obleke, priporočljiva pa je tudi uporaba ščitnikov za zobe, rokavic, pokrivala in primerne obutve. Uporaba zaščitnih očal je obvezna od začetka do konca spopada spopada. Zaščitna očala, morajo ustrezati standardu ANSI. Očala se lahko snamejo šele, ko so vse replike varno pospravljene v avtomobile in torbe. Uporaba "full face protection-a" (maska ali balaclava) ni obvezna, je pa priporočljiva. Za poškodbe, ki so nastale zaradi neuporabe "full face protection-a" je odgovoren igralec sam.
2. Replike
Replike morajo ustrezati pravilom kluba. Član U.O. lahko pred spopadom pregleda repliko, če ustreza pravilom kluba. Če replika ne ustreza pravilom kluba se pozamezniku ne dovoli udeležba na spopadu. Replike morajo biti med transportom na spopad nevidne oz. ustrezno zaščitene.
3. Streljanje civilistov, divjih in domačih živali je prepovedano
Prepovedano je streljanje na civiliste, osebe brez zaščite, živali (krave, pse, ptice, itd...). Na civiliste moramo glasno opozoriti vse udeležence igre. Z replikami nikoli ne merimo na kogarkoli izven konteksta igre.
4. Streljanje pred in po spopadu
Pred in po spopadu je puška zaklenjena, prav tako je streljanje PREPOVEDANO. Začetek in konec spopada se določi z žvižgom.
5. CQB
Na spopadih ki so označeni z kratico CQB (close quarters battle) je dovoljena uporaba replik z največ 1J izhodne moči (300fps z 0,20g kroglico). Prav tako velja če je v scenariju določeno CQB območje, je na tem območju dovoljena le uporaba replik z močjo največ 1J.
II. OPREMA
1. Obvezna oprema
- zaščitna očala ali maska
- airsoft replika
- Low Cap nabojniki
- maskirna obleka
2. Zaželjena oprema (sčasoma tudi obvezna)
- ustrezna obutev
- pokrivalo
- rokavice
- CB postaja
- nakolenčniki
- taktični jopič
- bojni nahrbtnik
- čutara
3. Uporabljajo se lahko samo airsoft replike
To so električne replike AEG, plinske replike GBB in vzmetne replike, ki uporabljajo 6mm BBje. Nobena druga orožja niso dovoljena. Replike na CO2 so prepovedane, prav tako replike, ki uporabljajo BBje večje od 6mm.
4. Nadgradnja replike
Nadgrajevanje replike z povečano močjo izstrelka je prepovedana. Replike pa so prostovoljno lahko nadgrajene z optiko, red dotom, svetilko, granade launcherjem, laserjem, itd.
5. Maskirne obleka
Vsak mora biti oblečen v zaščitno obleko. Uporabljamo ameriški vzorec imenovan Woodland. Za potrebe klubskih treningov se lahko uporabljajo tudi druge maskirne obleke.
6. Oznake
Na spopadih društva Krkaida je dovoljeno samo nošenje oznak, ki so v klubu, vse ostale oznake so prepovedane. Prepovedano je nošenje oznak slovenske vojske. Prepovedano je tudi nošenje oznak, ki jih uporabljajo drugi klubi, razen članom drugih klubov na medklubskih spopadih.
III. DISCIPLINA
1. Fair-play
Fair-play je povsod na prvem mestu in to na vseh področjih. Neupoštevanje fair-playa se kaznuje. Zagrožene kazni so opomin, javni opomin z prepovedjo sodelovanja na spopadih in izključitev iz društva. Prav tako je možna kazen odvzem čina.
2. Točnost
Točnost mora biti vrlina vsakega člana v ekipi.Zamudnikov se ne tolerira in ne čaka (razen upravičeni razlogi). Če se ugotovi (prisotna lista), da je član večkrat zamudil, se ga kaznuje z odvzemom čina.
3. Ekološka osveščenost
Vsak član za seboj pospravi svoje odpadke.
4. Kazni
Zagrožene kazni za neupoštevanje klubskih pravil so opomin, javni opomin in izključitev iz društva. Prav tako je možna kazen izguba čina. O morebitnih kaznih odloča disciplinska komisija kluba z disciplinskim pravilnikom sekcije za Airsoft.
5. Udeležba na spopadih
Posameznik naj bi bil udeležen na čim več spopadih. Dolžan je obveščati U.O. zaradi številčnega stanja o svojih udeležbah, kot tudi če ga na spopad ne bo. Če člana na spopad ni zaradi tehtnega razloga se le-tega pove U.O.. V kolikor se večkrat ponavlja, da član potrdi udeležbo in ga nato na spopad ni zaradi malomarnosti, ga disciplinska komisija lahko sankcionira v skladu z svojim pravilnikom. Zagrožene kazni so opomin, javni opomin z prepovedjo sodelovanja na spopadih in izključitev iz društva. Prav tako je možna kazen odvzem čina.
IV. IGRA
1. Pravočasen začetek
Pred igro si pravočasno pripravite vso opremo, da se lahko igra prične ob dogovorjeni uri. Po pričetku igre vstop v igro ni več mogoč, razen izjemoma (če dovoli koordinator igre). Igra se prične točno.
2. Uporaba rekvizitov
Uporaba pirotehničnih sredstev in drugih rekvizitov je dovoljena izključno po navodilih scenarija igre in nikakor v katerikoli drug namen.
3. Navodila
Ob pričetku igre dobi vsaka skupina navodila, ki jih mora dosledno upoštevati. Na koncu igre lahko vsak izrazi svoje vtise, poda komentar, itd. Vsak igralec mora tekom igre dosledno in brez ugovarjanja ubogati navodila oziroma ukaze svojega poveljujočega na spopadu.
4. Pričetek
Igra se prične ob točno določeni uri. Pred igro se vsi igralci postavijo na njim določene položaje in ob pričetku lahko začnejo z igranjem. Igra se ne prekinja (razen v primeru večje poškodbe ali kakšne večje disciplinske kršitve, prihoda civilistov na poligon, itd.). V primeru prihoda civilistov je potrebno glasno opozoriti ostale o prisotnosti civilistov.
5. HQ- HEADQuarters
Je točka v katero se vrne ekipa po mashu. Točka se določi na začetku igre.
6. Eliminacija
Je vsak zadetek v katerikoli del telesa ali opreme (, obleka, kapa, čelada) razen odboja. Zadetek v repliko ali člana lastne ekipe je prav tako eliminacija. Zadetek je lahko tudi z granato, ta pokonča vse v zaprtem prostoru. (zaprti prostor: bunker, rov, podrtija, objekti, vozilo) Zadeti se glasno zadere "ZADET" in takoj dvigne eno roko ali repliko v zrak nad glavo.
V GLAVO SE NE STRELJA !
Pravilo »SILENT KILL«: Če igralca zalotimo nepripravljenega ali ga presenetimo na blizje kot 10 m, uporabimo t.i. »silent kill«. Silent kill je mogoc le takrat, kadar obstaja velika verjetnost, da bi igralca s strelom poškodovali. Takrat namerimo vanj in ga z glasovnim ali vizualnim znakom opozorimo, da je izločen. Če je igralec bližje od 10 m, se ga lahko tudi dotaknemo.
»Silent kill« ne velja:
-Na razdalje večje od 10 m
-Če nimamo direktne linije strela
-Če je cev replike obrnjena drugam
Pravilo obojestranske izločitve : če se igralca istočasno soočita na zelo majhni razdalji (od 1 m do 10 m), sta po fair playu oba izločena in odideta na dogovorjeno mesto (lahko tudi brez strela).
7. Ravnanje ob eliminaciji
Zadeti mora obmirovati na točki kjer je bil zadet in mora ves čas držati roko ali repliko v zrak nad glavo. Ob morebitnih nadaljnih zadetkih se nikakor ne sme razburjati. Zadeti mora ves čas obvezno molčati, lahko edino pokliče medika. Skrivanje za "mrtvimi" soigralci ni dovoljeno! Nepriznavanje zadetkov se šteje med najhujše kršitve pravil v airsoftu! Zaradi pogoste tovrstne kršitve lahko klub posameznega člana izloči!
8. Oživljanje z medikom
Zadeti glasno pokliče medika in ga čaka na mestu zadetka z dvignjeno roko ali repliko. Medik mora priti do zadetega in mu na roko natakniti trak, le tega ni dovoljeno metati, itd. Ko dobi trak na roko, se zadeti lahko takoj vrne v igro. Zadetega prav tako lahko soigralec z počasno hojo odvleče do medika, kjer ga nato ta pozdravi.
9. Talci
Talcev ni. Skrivanje za komerkoli, ki mu je streljanje nazaj onemogočeno, je prepovedano. Torej za mrtvimi, civilisti, živalmi. Živalim ki se nahajajo v bližini se moramo izogniti, najmanj 15m.
10. Fizični kontakt
Prepovedano je kakršno koli držanje nasprotnika za telo ali za opremo.
11. Prepiri
Med igro prepiri niso dovoljeni. Igra poteka tiho, če kdo krši pravila, se ga na kratko opozori.
12. Streljanje v objektih
V objektih je dovoljen samo posamičen ogenj, razen z replikami, katerih izstopna moč je manj kot 0,6 Joule. Pred vstopom v objekt se replika prestavi na posamičen ogenj.
13. Streljanje na slepo
Streljanje na slepo je prepovedano (streljanje z repliko izza ovinka oziroma streljanje brez da gledaš v kaj streljaš). Vedno je potrebno gledati, na kaj se strelja, pred streljanjem je treba tarčo identificirat. Meri-prepoznaj-streljaj.
14. Streljanje na kratke razdalje
Pod 10 metri je streljanje prepovedano (silent kill). Prav tako je prepovedano streljanje z dolgimi rafali na zelo kratkih razdaljah in streljanje v glavo na kratkih razdaljah.
15. Metanje »granate«
V primeru metanja granate v objekt mora metalec glasno preden odvrže rekvizit v objekt opozoriti vse osebe okoli sebe o nameni z glasno izgovorjeno besedo: "GRANATA" v slovenščini. V primeru da prileti granata v prostor so vsi v prostoru eliminirani. Vsako repliko granate je dovoljeno uporabiti le enkrat na spopad, vržene granate ne sme nihče vržti ponovno v spopadu. Vsak igralec lahko na spopad vrže največ 2 granati. Kot granata se upošteva prazna embalaže od bbjev v obliki granate, lahko je napolnjena z čem lahkim, naprimer purpeno, itd.
16. Pehotne mine
V primeru sproženja pehotne mine so vsi v krogu 5 metrov od mine eliminirani. Eliminirani so tudi tisti, ki jih je zadel kakšen delec mine četudi so dlje kot 5 metrov od mine.
17. Prisluškovanje
Dovoljeno je prisluškovanje nasprotnika po radijskih zvezah in motenje nasprotnikovih radijskih zvez.
18. Vozila
V igri lahko po določilih scenarija uporabljamo vozila. Vozilo predstavlja določen namišljen vojaški rekvizit: oklepnik, tank, konvoj itd, ki ga v scenariju predvidi kordinator. Do tega rekvizita se nato obnašamo kot do vozila, ki ga je kordinator opisal.
19. Funkcije
Vsak igralec ima lahko le eno funkcijo!
Poveljnik - je vodja ekipe, ki določi premike, razdeli funkcije... Poveljnika se brez vprašanj uboga! Oborožitev-replika aeg ali vzmetna, gbb pištola.
Pomočnik poveljnika - ima iste funkcije kot poveljnik, s tem da mu je nadrejen. Premike in ukaze sprejema preko koordinatorja.
Medic - oživlja zadete igralce po bojišču. Upošteva ukaze poveljnika! Oborožitev-replika aeg ali vzmetna, gbb pištola
Koordinator - preko CB postaje sporoča kako je stanje, pokliče okrepitve, bere zemljevid in odgovarja samo poveljniku ali pomočniku poveljnika. Oborožitev-replika aeg ali vzmetna, gbb pištola, potrebuje CB postajo ter daljnogled (lahko uporabi tudi ostrostrelce za pregled terena preko optike).
Ostrostrelec - sprejema ukaze poveljnika ali pomočnika (pregleduje teren, uniči tarče na daljšo razdaljo) Oborožitev-replika aeg ali vzmetna z obvezno nameščeno optiko, gbb pištola
Vojak - sprejema ukaze poveljnika ali pomočnika (pregleduje teren, uniči tarče na daljšo razdaljo) Oborožitev-replika aeg ali vzmetna, gbb pištola.
V. FPS OMEJITVE
AEG replike;
- do 400 fps
- full auto streljanje
- razdalja do cilja najmanj 10m
- uporaba Low Cap nabojnikov
AEG (sniper)
- od 400 fps - 500 fps
- single shot streljanje
- obvezna optika
- razdalja do cilja najmanj 20 m
- uporaba Low Cap nabojnikov
REPETIRKA (sniper)
- od 400 fps - 600 fps
- single shot streljanje
- optika po želji
- razdalja do cilja najmanj 25 m
MG (podporno orožje)
- od 350 fps - 450 fps
- full auto streljanje
- uporaba HiCap nabojnikov ali bobnov
- razdalja do cilja najmanj 20 m
GBB
- od 300 fps do 400 fps
- semi auto streljanje
- razdalja do cilja najmanj 10 m
Gas bolt action sniper rifles;
- od 400 fps do 500 fps - razdalja do cilja najmanj 20 m
- od 500 fps do 600 fps - razdalja do cilja najmanj 25 m
- od 600 fps do 700 fps - razdalja do cilja najmanj 30 m
Vzmetne replike;
- do 350 fps
- razdalja do cilja najmanj 5m
Osnovni pojmi:
AEG - automatic electric gun
GBB - gas blow back pištola
MG - maschine gun
FPS - začetna hitrost BBja ob izstopu iz cevi
semi auto - posamično streljanje (hitrost streljanja po želji, zraven se šteje tudi burst način)
burst - imajo samo nekateri guni, je pa rafal do največ 3 BBjev !
single shot - posamezni strel (počakaš da BB konča svojo pot, nato lahko ponovno streljaš)